OSNOVNI PODATKI:
Področje projekta: Družboslovje in humanistika
Čas izvedbe: od septembra 2019
do junija 2020
Število udeležencev:
20 (prijave za vsak del posebej)
Mentorica: Eva Lajevec, prof. latinščine in
slovenščine
Gimnazija Želimlje
Prijave: eva.lajevec@zelimlje.si
Projektni dnevi bodo razdeljeni na dva sklopa: Latinščina nekoč in Latinščina danes.
a) Latinščina nekoč
Dijaki se bodo v okviru tega sklopa pripravljali na obisk Narodnega
muzeja Slovenije in Mestnega muzeja Ljubljana z obema arheološkima parkoma. V
sklopu teh priprav se bodo posvetili predvsem Rimljanom na Slovenskem, antični
Emoni, rimski epigrafiki ter arheološkim najdbam na Slovenskem, nato pa bodo
muzeja s pomočjo strokovnega vodstva tudi obiskali. (Delavnice tega dela
projekta so primerne za vse srednješolce in ne zahtevajo predznanja
latinščine.)
b) Latinščina danes
V okviru tega projektnega sklopa bodo dijaki spoznavali široko
prisotnost latinščine v sodobnosti, tako v sodobni znanosti (biološka,
kemijska, medicinska, jezikoslovna delavnica) kot v sodobnem vsakdanjem
življenju (latinščina v filmih, knjigah, glasbi, krajevnih imenih ter geslih
slavnih organizacij). (Delavnice tega dela projekta so namenjene dijakom 2., 3.
in 4. letnika oz. dijakom z osnovnim znanjem latinščine.)
1)
Delo z nadarjenimi dijaki
Projekt je bil zasnovan z mislijo na nadarjene dijake, ki želijo pouk
latinščine in znanje zgodovine nadgraditi s temami, ki niso v učnem načrtu, ter
s strokovnim ogledom muzejskih artefaktov, ki dodatno ilustrirajo in podkrepijo
šolsko snov. Delni projekt Latinščina
danes je še posebej namenjen
jezikovno nadarjenim dijakom, saj spodbuja povezovanje jezikovnega znanja in
prepoznavanje latinskih elementov v sodobnih tujkah.
2) Mnenje zunanjih sodelavcev
Z obema omenjenima muzejema smo v preteklosti že sodelovali v okviru
različnih latinskih projektov. V obeh institucijah so poudarili pomembnost
tovrstnega nadgrajevanja rednega pouka ter pohvalili strokovno pripravljenost
naših dijakov.
3) Vloga zunanjih sodelavcev in institucij
V Mestnem muzeju Ljubljana se bomo udeležili delavnice za srednješolce
z naslovom Po sledeh rimske Emone, v Narodnem muzeju Slovenije pa si
bomo uredili strokovno vodenje po stalni razstavi in/ali razstavi Roma Aeterna
(odvisno od prejetih sredstev).
4) Dosežki tega projekta in sodelujočih dijakov
Naš projekt se na pričujoči razpis prijavlja prvič; sicer pa lahko
rečemo, da so pretekli podobni latinski projekti s svojo interdisciplinarnostjo
dijakom širili pogled na znanost in svet. Dali so jim poznavanje podrobnosti in
širši pregled nad tem, na kaj vse so skozi čas vplivali Rimljani in latinščina.
5) Pomembnost projekta Latinščina nekoč in danes
Projekt vključenim dijakom posreduje poglobljene zgodovinske in
jezikovne teme. Poleg tega antiko aktualizira in osmišlja, predvsem pa mlade
navaja na povezovanje znanj z različnih strokovnih področij.
6) Vključevanje dijakov drugih šol
Projekt je odprt za vse (do zapolnitve prostih mest).