Projekt »Naš svet v naše roke!«
je celostno zasnovana celoletna aktivnost, katere namen je aktivirati sposobne
in nadarjene dijake, okrepiti njihovo delovanje v dijaškem domu, z njihovo
pomočjo aktivirati tudi ostale dijake in pripraviti tri dogodke, ki bodo
obogatili posamezne dijake in tudi celotno dijaško skupnost.
Dijaški dom je razdeljen na
vzgojne skupine; vsaka izmed njih ima svojega izvoljenega predstavnika in
namestnika. Ti dijaki običajno spadajo v skupino nadarjenih; najpogosteje so to
aktivni, socialno spretni in inteligentni dijaki, ki jih ostali v skupini
prepoznajo za primerne položaju predstavnika. Vendar pa ugotavljamo, da kljub
njihovim potencialom pogosto nimajo možnosti izkazati se v dovolj veliki meri.
To je eno izmed izhodišč za projekt – pripraviti ogrodje predstavnikom vzgojnih
skupin, da bodo prevzeli odgovornost za organizacijo dogodkov, ki jih bodo
zasnovali sami.
Prvi korak, ki ga bomo opravili,
je sestanek vseh predstavnikov vzgojnih skupin. Predstavljen jim bo projekt,
nato pa bodo ob pomoči vzgojiteljev v svojih vzgojnih skupinah izpeljali proces
nabora tem, ki jih dijaki prepoznavajo kot težavne, problematične, kot takšne,
ki vplivajo na njihovo življenje ... Kako se bodo lotili tega pocesa, bo
odvisno tudi od njih samih – skupaj z mentorjem bodo poskušali odkriti
najboljši način za to, mentor pa jih bo usmerjal in jim pomagal. Ko bo nabor
tem končan, se bodo dijaki ponovno zbrali z mentorjem, se o vseh temah
pogovorili in izluščili dve krovni tematiki, ki jih bodo prepoznali kot občo
težavo svojih vrstnikov.
Glavni del projekta pa je skozi
šolsko leto izpeljati tri okrogle mize. Te bodo zasnovane nekako takole: vsaka
bo temeljila na pereči problematiki, ki jo bodo kot tako prepoznali dijaki
sami. V okviru problematike okrogle mize bo nanjo povabljen strokovni gost, ki
bo z dijaki delil svoje znanje in izkušnje, nato pa z njimi (ob moderiranju
izbranih dijakov) odprl strokovno debato na izbrano temo. Prvo okroglo mizo
bomo pripravili mentorji projekta. Pri izboru teme smo se naslonili na lanskoletno
raziskavo med našimi dijaki, pri kateri smo ugotovili, da se – predvsem
nadarjeni, seveda pa nič manj tudi ostali – pogosto srečujejo z anksioznostjo,
depresijo, depresivnimi mislimi in podobnimi težavami. Tako bo gost prve
okrogle mize avstralski profesionalni kolesar Timothy Guy, ki se z depresijo in
anksioznostjo bori že več let in se je kljub temu uspel vrniti v svet
kolesarstva, danes pa s pomočjo svoje organizacije Headcrack tudi ozavešča o
omenjenih temah.
Naslednji dve okrogli mizi bodo
načrtovali, organizirali, moderirali in do konca izpeljali dijaki sami. Ob
izbranih dveh temah bodo s pomočjo mentorja zasnovali glavna vprašanja in
dileme, izbrali strokovnega gosta, stopili z njim v stik in se dogovorili za
sodelovanje, poskrbeli za oglaševanje dogodka med ostalimi dijaki, pripravili
prostor, nato pa izpeljali dogodek. Pri tem se bodo lahko nekoliko naslonili na
primer prve okrogle mize, vsekakor pa bodo imeli proste roke tudi za novosti in
drugačne poglede.
Na okroglih mizah bodo lahko
sodelovali vsi dijaki dijaškega doma, ki jih bo izbrana tematika zanimala; prav
tako bi bile okrogle mize povsem lahko odprte tudi za zunanje dijake.
Ob koncu projekta bo sledila še
refleksija; dijaki organizatorji bodo reflektirali svoje delo z organizacijske,
pa tudi pomenske plati, vzgojitelji pa bomo izvedli kratko refleksijo tudi med
dijaki, ki so se okroglih miz udeležili.