Psihološke delavnice so namenjene nadarjenim dijakom,
ki jih zanima področje psihologije. Izvajamo dodatne dejavnosti, v katerih se
dijaki seznanijo z aktualnimi temami in področji psihologije, ki jih znotraj
rednega pouka ne predelamo. Dijaki spoznavajo predvsem področje duševnega
zdravja, nevroznanost, poudarek je na različnih duševnih procesih in stanjih. V
šolskem letu 2019/2020 bo ena izmed aktivnosti tudi obisk Hiše iluzij.
·
Ali je bil projekt s strani zunanjih sodelavcev/ocenjevalcev
prepoznan kot primeren za delo z nadarjenimi? Če je odgovor DA, kdo in kako ga
je ocenil.
S Hišo iluzij še nismo
sodelovali. Imajo pa izvajalci bogate delavniške izkušnje pri delu z
mladostniki. Njihove aktivnosti so pripravljene tudi za nadarjene dijake, ki
želijo v praksi preizkusiti občutenje in sovplivanje različnih duševnih
procesov.
·
Prednost pri izboru imajo projekti, v katere so vključene zunanje inštitucije
in izvajalci. Njihova vloga v projektu mora biti jasno opredeljena. Iz prijave
mora biti tudi jasno, katere dejavnosti v projektu izvajajo zunanji sodelavci
in inštitucije.
Ena od
letošnjih psiholoških delavnic bo namenjena področju zaznavanja. Med drugim
bomo obiskali Hišo Iluzij, kjer bodo dijakom
·
pojasnili
različne vrste iluzij,
·
predstavili
različne unikatne eksponate iluzij
·
nudili
možnost preizkusiti različne iluzije
·
omogočili
povezavo zaznavanja, pozornosti in inteligentnosti preko miselnih iger.
V
letošnjih bioloških popoldnevih bomo sodelovali z Živalskim vrtom v Ljubljani,
ki bo za dijake pripravilo naslednje dejavnosti:
Ø Predstavitev
manjših eksotičnih živali (primerjava po sistemu)
Ø Predstavitev
biološkega materiala in primerjava (kožuhi, odtisi stopinj, lobanje, …)
Ø Ogled živali s
strokovno biološko razlago
Mnogi
dijaki, ki so nadarjeni za psihologijo, so svoje poglobljeno znanje uporabili
pri tekmovanjih iz znanja. Poglobljeno znanje iz psihologije dijakom koristi na
različnih področjih, saj ga lahko povezujejo z različnimi temami ali pa si
lažje razlagajo določene stvari (npr. pri slovenščini, zgodovini, filozofiji,
medicini ipd.). Poglobljeno znanje psihologije dijakom prav tako pomaga v
vsakdanjem življenju, da postanejo samozavestnejši, odgovornejši in
ustvarjalnejši državljani. V šolskem letu 2019/2020 bo prvič izvedeno tudi
tekmovanje z psihologije (šolsko in nato še državno), kjer bodo nadarjeni
dijaki lahko uporabili svoje dodatno znanje. K vsemu naštetemu pripomorejo tudi
psihološke delavnice.
Sodelovanje
pri projektu je odprto za vse dijake. Prijave sprejemamo do zapolnitve mest.
Dijaki
bodo na tej dejavnosti razvijali oz. krepili naslednje kompetence oz. znanja:
·
poglabljanje
znanja o zmotnih zaznavah in njihovem vplivu na različne duševne procese
(učenje, mišljenje, čustva, motivacija) in vedenje;
·
samoiniciativnost
in podjetnost,
·
vztrajnost
in samozaupanje,
·
obvladovanje
lastnih neznanih neprijetnih občutij
·
znajdenje
v novih situacijah,
·
sposobnost
delovanja v skupini
·
reševanje
problemov in odločanje
·
učenje učenja.
Psihološke
delavnice omogočajo dijakom poglobljeno znanje psihologije. Dijaki bolje
spoznajo sebe, svoje občutke, strahove, načine vedenja v različnih situacijah,
raziščejo svoje želje, stališča, vrednote ipd. Lažje in bolj konstruktivno
gradijo svojo identiteto, kar jih pomaga pri izbiri poklica in pri osebnostnem
razvoju.
·
Predvideno število udeleženih dijakov: 40