URNIK IN PROGRAM DELA NA TABORU
USTVARJALNOSTI, 30. 31.1. in 1. 2. 2020,
HOTEL PIRAN
Četrtek, 30.1.2020
11.15: Odhod avtobusa z Jesenic
12.15: prihod na Gregorinovo ulico
12.15 do 13.15: KOSILO za vse prijavljene na Gimnaziji Vič
13.30: odhod z Gregorinove ulice v Piran
15.00: prihod na avtobusno postajo v Piranu (hotelski kombi
pelje prtljago v Hotel Piran)
15.30 –
17.00: 1. skupina: obisk Pomorskega
muzeja Sergej Mašera v Piranu, priprava na delo v skupini fizika:
plovila, plovnost, značilna
piranska barka batana
2. skupina: voden ogled Pirana, piranske Punte in svetilnika;
priprava na delavnico ustvarjalnega
pisanja v angleškem jeziku
17.30: predviden prihod v Hotel Piran; razporeditev po sobah
18.00 do 19.30: prosto
19.30 do 20.30: VEČERJA v Hotelu Piran
Po večerji lahko nadaljujete z delom, če se boste z dijaki
tako dogovorili; v prostorih Hotela Piran.
22.00: zaključek vseh aktivnosti.
Petek, 31. 1. 2020
7.30 do 8.30: ZAJTRK v Hotelu Piran
9.00 do
10.30: Morska biološka postaja; predstavitev stanja slovenskega morja; aktualni
projekti; voden ogled
laboratorijev na MBP
Piran.
10.30 do 11.30: Društvo Morigenos, predstavitev stanja in
problematike morskih sesalcev v Piranskem zalivu.
11.30 do 12.30: Terensko opazovanje delfinov v Piranskem
zalivu s kopnega.
12.30 do 13.30: Terensko opazovanje delfinov v Piranskem
zalivu – vožnja z raziskovalno ladjo.
14.00 do 15.00: KOSILO v Hotelu Piran
15.30 do 18.00: delo skupin v palači Trevisini
18.00 do 19.00: prosto
19.30 do 20.30: VEČERJA v Hotelu Piran
Sobota, 1. 2. 2020
7.30 do 8.30: ZAJTRK v Hotelu Piran
9.00 do 11.30: delo skupin v palači Trevisini
11.30 do 12.00: predstavitve dela skupin v palači Trevisini;
plenarni zaključek
12.30 do 13.30: KOSILO v Hotelu Piran
13.30: odhod iz Hotela Piran
14.00: odhod avtobusa iz postaje v Piranu
Predvidoma ob 15.30 uri prihod na Gregorinovo ulico.
(dogovor o morebitnem prevozu na Jesenice)
PREDSTAVITEV DELA SKUPIN
ANGLEŠČINA, mentorica Maja Gerden,
prof.
Število dijakov: 10
Delavnica ustvarjalnega pisanja v angleškem jeziku.
Piran kot navdih za pisanje kratkih zgodb.
FIZIKA 1, mentorica dr. Vida Kariž
Merhar, prof.
Število dijakov: 6
Zakaj ladje plavajo?
Preprosti eksperimenti o plovnosti ladij in njihovi
stabilnosti; primer plovila tradicionalna barka batana.
FIZIKA 2, mentorica Barbara Hudovernik, prof.
Število dijakov: 6
Kdaj inštrument lepo zveni?
Razlaga tona in zvena na primeru glasbil s strunami.
BIOLOGIJA, mentorica Sonja Artač,
prof.
Število dijakov: 8
Kaj naravoslovno radovednemu turistu ponujata Piran in
Piranski zaliv?
Okoljska problematika kot turistični izziv.
Opazovanje delfinov v Piranskem zalivu.
TABOR USTVARJALNOSTI
PIRAN 2020
Opis aktivnosti:
Tabor je namenjen dijakom, ki jih zanimajo področja:
·
ustvarjalno pisanje kratkih zgodb v angleškem
jeziku;
·
enostavni fizikalni eksperimenti na teme
plovnost in stabilnost ladij; razlaga tona in zvena na primeru glasbil s
strunami;
·
opazovanje delfinov v Piranskem zalivu; kaj
naravoslovno radovednemu turistu ponujata Piran in Piranski zaliv.
Termin izvedbe: 30., 31. in 1.2. 2020
Število dijakov je omejeno – 30
ANG: 10, FIZ: 2x6, biologija 8 dijakov.
Rok prijav: 24.1.2020
Kraj izvedbe: Piran (Hotel Piran in palača Trevisini), del
programa poteka tudi na terenu.
Namen in cilji tabora:
• Izvedba delavnic ustvarjalnosti na različnih predmetnih področjih.
• Individualno delo in delo z manjšimi skupinami dijakov.
·
Sodelovanje z zunanjimi inštitucijami in
sodelavci pri izvedbi programa tabora.
• Razvijanje in izražanje ustvarjalnosti dijakov pod mentorskim vodstvom
učiteljev.
·
Ustvarjalno pisanje v tujem jeziku.
·
Ustvarjalno reševanje naravoslovnih problemov.
• Priprava skupnega izdelka in predstavitev/zaključni dogodek na taboru.
Za udeležence so iz projekta SKOZ plačani stroški prevoza, prenočevanja,
prehrane in izvedbe programa.
Izraz kreativno pisanje se nanaša na domišljijsko pisanje,
oziroma na pisanje kot umetnost. Bistvo kreativnega pisanja ni dolgočasno
opisovanje dejanskih dogodkov in informacij, temveč tekst, ki (četudi sloni na
dejanskih dogodkih) v svojih bralcih vzbudi estetski užitek ter čutno
senzacijo. Kakršno koli obliko zavzema, pa naj bo to kratka povest, pesem,
novela, igra, esej ali pa biografija, bo kreativno pisanje zajemalo iskanje
pomena, delček čudeža v odkrivanju novega, pa tudi osebne vpletenosti v razplet
dogodkov.
Enostavni eksperimenti so namenjeni ponazoritvi, konkretizaciji
in spodbijanju razumevanja procesov in zakonitosti.
Ustvarjalno reševanje problemov zajema tehnike ustvarjalnega
in kritičnega razmišljanja, iskanja izvirnih in inovativnih rešitev,
argumentiranja, preizkušanja hipotez, komunikacijo v strokovnem jeziku,
oblikovanje zaključkov.