Projekt IP bo nadarjene dijake usposobil za celovito izpeljavo inovativnega
projekta v poslovni praksi.
Sodelujoči dijaki bodo spoznali celotno pot, ki jo tehnološko napreden
produkt ali storitev opravi od ideje, snovanja prvega prototipa, zgodnjega
testiranja trga, vzpostavitev prve prodajne mreže, pa vse do njegove množične
izdelave in grajenju trdnih prodajnih poti.
Projekt IP združuje znanja naravoslovno-tehniških področij z znanji
prodaje, marketinga in organiziranja.
Dejstvo je namreč, da obstoječe analize poslovanja mladih in rastočih
podjetij razkrivajo, da večina neuspešnih
produktov in storitev na trgu ne uspejo ravno zaradi manjkajočih
podjetniških znanj. Povedano konkretno: projekti se v večini primerov zataknejo
in posledično propadejo, ne zaradi manjkajočega tehnološkega znanja, temveč
večinoma zaradi nepravilnih analiz trga (ali določeno rešitev trg sploh
potrebuje, ali obstajajo že zadovoljivi substituti), zaradi neuspešnega
grajenja prodajne mreže (iskanje partnerjev in načini predstavitve bodočim
kupcem) ter zaradi neuspešnega grajenja ekipe, ki bo projekt realizirala in
dolgotrajno vodila do poslovnih uspehov.
Kot glavni zunanji partner projekta IP nastopa podjetje Inštitut 4.0,
učenje prihodnosti, d. o. o.
Gre za vodilni zasebni izobraževalni center na področju IT in tehnike, ki
več kot 500 mladih po vsej Sloveniji opremlja z znanji prihodnosti – v ospredju
so to znanja iz področja STEM, ki pa jih tesno povezuje s poslovno prakso.
Inštitut 4.0 poleg tega tesno sodeluje z več deset šolami po vsej Sloveniji,
številnimi podjetji in mladimi mentorji, ki šele začenajo ali pa so ravnokar
zakorakali v svojo karierno pot.
Osrednji cilj Inštituta 4.0 je mladim na praktičen in izkustven način
ponuditi znanja prihodnosti (STEM področje) ter jih povezati s poslovno prakso,
ki jim bo omogočila, da bodo njihova znanja uspešna tudi na trgu.
Projekt IP bo izveden pod vodstvom soustanovitelja Inštituta 4.0, Tilna
Tomazina, magistra prava, in pa Mitja Rozmana, (skorajšnjega) magistra
računalništva in matematike. Oba navedena sta pri svojem delovanju tesno
prepletena z modernimi tehnologijami in poslovodenjem. Kot podporni sodelavci
projekta pa bodo nastopali mladi mentorji Inštituta 4.0. To so mladi dijaki in
pa študenti, ki s projektnim vodenjem podpirajo poučevanje mladih na omenjenih
področjih in ki so se z izjemnimi dosežki na svetovni ravni (svetovna
olimpijada v logiki, svetovna olimpijada v robotiki) že dokazali, kot izredno sposobni
mladi tehnologi in vodje.
Cilji projekta IP so sledeči:
-
nadarjene
mlade dijake aktivirati v konkretnem projektu (2 tehnološka projekta bosta
predlagana s strani Inštituta 4.0, skupaj pa bomo izbrali katerega bomo
izvajali. *prvi predlog je izdelava šolskega robota, ki bo uporaben za
poučevanje robotike) ter tehnološko izpeljati projekt – od idejne zasnove do
delujočega prototipa,
-
nadarjene
dijake strukturirano poučiti o delovanju trga in jih izučiti o uporabi
ekonomsko-poslovnih orodij, ki se v poslovnem vsakdanu uporabljajo pri analizi
trga (izučitev v uporabi 3 vodilnih poslovnih orodij, ki so: SWOT analiza,
CANVAS in metoda Porterjevih silnic konkurenčnosti),
-
izpeljava
konkretnega prodora na trg, s končnim ciljem prodaje produkta potencialnim
strankam.
Projekt IP bo potekal na sedežu Inštituta 4.0, na Parmovi 37 v Ljubljani.
Pretežen del aktivnosti pa se bo izvajal na terenju - pri zunanjih partnerjih,
podjetjih in poslovnih inkubatorjih.
Časovno bo projekt izpeljan v roku 6 mesecev, z možnostjo nadaljnjega dela
nadarjenih dijakov v okviru prijavitelja projekta in dolgoročno z možnostjo
naknadne zaposlitve dijakov (v okviru študentskega dela oz. projektno), v
primeru zagnanosti in izkazanju izrednih sposobnosti za delo.
V projekt IP bo vključenih 3 – 10 nadarjenih dijakov.